Lachtan do šikmého sedu

Základní charakteristika cviku: 

Inhibuje ATŠR přes posílení posturálního amfibie reflexu, posílí hluboký stabilizační systém a posílí reflexní otáčení.

Úvodní pozice:

Leh na břiše na zemi s nataženýma nohama, pokrčená předloktí v šíři mírně větší než jsou ramena, hlava je v prodloužení páteře, oči otevřené (opora je o předloktí a lokte a stydkou sponu).

Provádění:

  1. Dítě se nejdříve podívá doprava a současně na této straně zvedne pánev a provádí pokrčování nohy s rotací kyčle. Potom se dítě podívá do dálky přes natažené nohy (pozor na rameno opěrné paže, nesmí „viset“). Volnou paži přitom pokrčí tak, aby se dlaní opřelo o bok a loket visel za zády dolů. Celá spodní část těla přitom zůstává natažená.
  2. Dítě opěrnou paži natáhne v lokti tak, že nejdříve sníží těžišti (rotuje pánví, jako by se chtělo sednout na obě půlky) a otočí trup, aby se dostalo do pozice vsedě s překříženýma nohama a se současnou oporou dlaně na podložce.
  3. Pomalu se vrací do úvodní pozice.
  4. Cvik se opakuje na druhou stranu.

 

Opakování cca 6x. 

 

Co je důležité (co musí umět, abyste mohli pokračovat dalším cvikem): 

Pozor, aby trup zůstal pevný- "nevisí" v rameni a záda zůstávají rovná. Natáhnout opěrnou ruku by mělo být jednoduché. Pokud je to posilování, tak dělá něco špatně. Tím, jak sníží těžišti, se ruka automaticky a jednoduše natáhne. 

 

Co není důležité (co nemusí umět, je bonus navíc):

  • Klidně cvik rozdělte. Nejdříve jen do šikmého sedu s pokrčenou opěrnou rukou, až potom s natahování opěrné ruky. 

Video: