Základní charakteristika cviku: 

Cvik na inhibici Moroova reflexu a zlepšení rovnováhy.

 

Úvodní pozice:

Leh na zádech na zemi s nohama přitaženýma k hrudníku, paže a nohy jsou pokrčené tak, aby pravá paže a noha byly nahoře (u praváků, u leváků je levá paže/noha nahoře), hlava v předklonu, ramena uvolněná, oči zavřené.

 

Provádění:

  1. Dítě pomalu rozevírá současně obě paže a obě nohy, současně hlavu zvolna pokládá na zem (jako kytka, která se otevírá). Paže se nepokládají na zem a zůstanou mírně pokrčené, dlaně směřují nahoru. V kyčlích, kolenou a kotnících má 90° pokrčení. Všechny tyto pohyby se provádí současně (hlava začíná pohyb).
  2. Dítě v této poloze vydrží 3-5 sekund.
  3. Hlava zahájí pohyb návratu do úvodní pozice, ale s plynulou výměnou opačné paže i nohy nahoře.
  4. Dítě v této poloze vydrží 3-5 sekund.
  5. Zopakujeme 2x.

 

Opakování cca 2x, pokud to jde dobře, tak můžete trochu přidat 

 

Co je důležité (co musí umět, abyste mohli pokračovat dalším cvikem): 

Cílem je, aby se dítě nebálo jít do záklonu. Kytka je přechodní cvik, aby se připravilo na cvik kytka ve větru. U tohoto cviku je těžký (až nepříjemný) záklon hlavy, na druhou stranu je jednodušší na břišní svaly než kytka ve větru.  

 

Co není důležité (co nemusí umět, je bonus navíc):

  • Přehazování rukou a nohou. To je bonus navíc, na vnímání pravé a levé strany. Je to hlavně pro školáky.
  • Zkuste, aby mělo zavřené oči alespoň na začátku pohybu dozadu. Když se zvedá zpátky nemusí mít zavřené oči pokud to nejde.
  • Nohy nemusí být přesně v pravém úhlu. Pozor, aby neodlepilo bederní páteř od podložky.  Pokud má slabší břišní svaly, je jednodušší a lepší, když přitáhne trochu kolena více k sobě (k břichu) nebo nechá holeně trochu padat do dolů, než aby odlepilo bederní páteř od podložky.  

Video: