Kytka ve větru

 

Základní charakteristika cviku: 

Cvik na inhibici Moroova reflexu, posiluje břišní svaly a hluboký stabilizační systém.

 

Úvodní pozice:

Leh na zádech na zemi s nohama přitaženýma k hrudníku, paže a nohy jsou pokrčené tak, aby pravá paže a noha byly nahoře (u praváků, u leváků  je levá paže/noha nahoře), hlava v předklonu, ramena uvolněná, oči zavřené.

Provádění:

  1. Dítě pomalu rozevírá současně obě paže a obě nohy, současně hlavu zvolna pokládá na zem (jako kytka, která se otevírá). Paže se nepokládají na zem a zůstanou mírně pokrčené, dlaně směřují nahoru. V kyčlích, kolenou a kotnících má 90° pokrčení. Všechny tyto pohyby se provádí současně (hlava začíná pohyb).
  2. Dítě v této poloze pak provádí několikrát pohyby nohama, jako kdyby jezdilo na kole, nebo do něho můžete trochu drkat
  3. Hlava zahájí pohyb návratu do úvodní pozice, ale s plynulou výměnou opačné paže i nohy nahoře.
  4. Dítě v této poloze vydrží 3-5 sekund.
  5. Zopakujeme 2x.

 

Opakování cca 2x, pokud to jde dobře, tak můžete trochu přidat 

 

Co je důležité (co musí umět, abyste mohli pokračovat dalším cvikem): 

Cílem je, aby bylo dítě stabilní na zádech. I když do něho drkáte, nebo dělá nějaké pohyby navíc nohama, tak nepadá do strany, trup je pevné. 

 

Co není důležité (co nemusí umět, je bonus navíc):

  • Přehazování rukou a nohou. To je bonus navíc, na vnímání pravé a levé strany. Je to hlavně pro školáky.
  • Zkuste, aby mělo zavřené oči alespoň na začátku pohybu dozadu. Když se zvedá zpátky nemusí mít zavřené oči pokud to nejde.
  • Nohy nemusí být přesně v pravém úhlu. Pozor, aby neodlepilo bederní páteř od podložky.  Pokud má slabší břišní svaly, je jednodušší a lepší, když přitáhne trochu kolena více k sobě (k břichu) nebo nechá holeně trochu padat do dolů, než aby odlepilo bederní páteř od podložky.  

Video: